Monday, September 20, 2010

AMBANG MERDEKA DISAMBUT MERIAH



KEMASIK,30 Ogos – Seramai 5000orang rakyat Kemaman telah membanjiri Pantai Kemasik-Rest,Relax and Recreation sempena Sambutan Ambang Merdeka 2010 bagi menyerlahkan semangat patriotisme disambut meriah khususnya golongan muda.Majlis ini dimulakan dengan deklamasi sajak dan marhaban disusuli tanyangan slide kemerdekaan selama lima belas minit. Program yang dirasmikan oleh YB Ir. Rosli bin Othman,ADUN Kemasik yang turut disaksikan oleh Tuan Haji Roshali bin Taha,Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu dan Tuan Haji Kamil bin Othman, Pegawai Daerah Kemaman.


Golongan muda tidak melepaskan peluang untuk meraikan dan mengibarkan jalur gemilang dengan penuh semangat semasa menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Tanggal 31 walaupun hari kemerdekaan disambut dalam bulan Ramadhan yang penuh kemuliaan.

Semangat....YB Ir. Rosli melaungkan merdeka sebanyak 7kali diselangi dengan letupan bunga api dan diiringi dengan nyanyian lagu Negaraku,Jalur Gemilang dan Tanggal 31.




1 Malaysia....Itulah yang dapat dilihat dalam suasana majlis yang penuh kemeriahan ini.


Bacaan doa oleh Yang Berbahagia Ustaz Sulaiman bin Ibrahim bagi menyatakan kesyukuran ke hadrat Allah s.w.t dan persembahan silat mengakhiri Program Sambutan Ambang Merdeka 2010 yang telah dijayakan dengan kerjasam Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu dan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Kemasik . Orang ramai telah dihidangkan dengan jamuan sahur rakyat.


KEMAMAN HARI INI

No comments:

Post a Comment