Sunday, June 6, 2010

Turun Padang Tunai Kewajipan


CHUKAI – Bukannya berkempen untuk pilihanraya apatah lagi musim kempen pilihanraya belum tiba, namun agenda berbakti kepada masyarakat tetap diteruskan apabila YB Dato’ Hj Mohamed Bin Hj Awang Tera, ADUN Chukai sering turun padang berjumpa dengan masyarakat Kampung dalam DUN Chukai.

Terbaru, beliau telah turun padang berjumpa dengan masyarakat kampung di Kg Geliga Baru dan Geliga Jambatan sambil mengagihkan hamper barangan keperluan dapur hampir 40 buah keluarga.
PRIHATIN... Tok Mat sedang berbincang dengan salah seorang penduduk di Kg Geliga Jambatan sambil menunjuk kawasan yang sering dinaiki air apabila tiba musim tengkujuh
TINJAU...meninjau salah sebuah rumah yang uzur.

Beliau berkata, “Hasil daripada program turun padang ini, saya dapat mendengar secara terus luahan hati masyarakat kampung yang amat memerlukan bantuan dan keperihatinan daripada pihak kerajaan samaada dalam konteks kebajikan, keperluan asas juga hal-hal berkaitan keselamatan kampung”.

Tambahnya lagi, “Rata-rata masyarakat memberikan reaksi yang baik agar pihak pemerintah dan rakyat sentiasa berdampingan demi mencapai hala tuju sebuah masyarakat yang cemerlang dan berilmu”.

Sebelum ini, beliau telah turun padang berjumpa dengan masyarakat kampung di Kampung Geliga, Rumah Murah Kuala Kemaman dan Kampung Kuala Kemaman. Perancangan selepas ini akan meninjau masyarakat yang berada di kawasan Bandar seperti Kg Tengah Chukai, Tmn Chukai Utama dan beberapa kawasan lain.








KEMAMAN HARI INI

No comments:

Post a Comment