Tuesday, July 20, 2010

497 ORANG MURID TERIMA E-BOOK






KEMAMAN HARI INI



497 ORANG MURID TERIMA E-BOOK




AIR PUTIH, 10 Julai – Seramai 497 orang murid tahun 5 dalam DUN Air menerima E-Book daripada YAB Menteri Besar Terengganu.
Majlis yang di adakan di Dewan Gemilang Sekolah Menengah Air Putih melibatkan sebahagian sekolah rendah dalam DUN Air Putih iaitu dari Sekolah Kebangsaan (SK) Pasir Gajah hingga ke SK Jabor Perasing.
TERIMA… Kembar tiga dari SK RKT Seberang Tayor menerima E-Book daripada
YAB Dato’ Hj Ahmad bin Said (berdiri belakang tiga dari kanan)

Bagi ADUN Air Putih Hj. Wan Abdul Hakim b. Wan Mokhtar, pemberian E-Book ini menimbulkan rasa kebanggaan kepada rakyat Terengganu.
Menurut YAB Dato’ Ahmad b. Said, Kerajaan Negeri amat mementingkan pendidikan dan ini terbukti apabila 135 juta daripada perbelanjaan negeri diperuntukkan kepada bidang pendidikan.
Selaras dengan hasrat Kerajaan untuk menjadikan Terengganu Negeri Anjung Ilmu, pelbagai bantuan dan galakkan diberikan kepada rakyat seperti Bantuan Pakaian Sekolah, Bantuan Persediaan Ke Institusi Pengajian Tinggi Yayasan Terengganu dan penajaan pelajar bidang Perubatan ke Luar Negara.
Pada majlis yang sama YAB Dato’ Hj Ahmad b. Said turut menyerahkan baucer Bantuan Pakaian sekolah kepada Pengerusi JKKK.



SERAH… YAB Dato Hj Ahmad b. Said (tengah) menyerahkan Baucer Bantuan
Pakaian Sekolah kepada Pengerusi JKKK Kg Seberang Tayur Hilir

No comments:

Post a Comment