Tuesday, March 9, 2010

TESMAL UNIVERSITY GAMES 2010

10 Mac 2010


TAHNIAH…Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat (APMT)
menyampaikan piala kepada salah seorang pemenang.


MAK LAGAM – Buat kali kelimanya, Kejohanan Olahraga TESMAL 2010 mencatat sejarah baru apabila Johan Keseluruhan telah dinobatkan kepada Mohd Khairul Anwar bin Mohd Zulkifli sebaik sahaja diumumkan dalam majlis penutup semalam.


Terengganu Elite School Mak Lagam (TESMAL) telah mempertandingkan sepuluh acara antaranya balapan 100m, 200m, 400m, 800m, 1500m, 4x100m, 4x400m, lompat jauh, lompat kijang dan lontar peluru mengikut kategori bawah 15 tahun dan bawah 18 tahun bagi lelaki dan perempuan.

Turut mencipta sejarah dalam kejohanan tersebut adalah Ahmad Kamal Izzuddin bin Mohamad Fauzi sebagai pemenang Olahragawan manakala Olahragawati disandang oleh Siti Hajar binti Mohd Yatim. Bagi Olahragawan Harapan digondol oleh Lutfi Hadi bin Ahamad Nordin manakala Olahragawati Harapan adalah Nurul Nadia binti Fadzil.

Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu, Tuan Haji Roshali bin Taha berkata, guru-guru TESMAL bukan sahaja hebat mengajar pelajarnya dalam akademik tetapi juga hebat dalam kokurikulum.


KEMAMAN HARI INI

No comments:

Post a Comment